انواع پروفیل و روش های تولید آنها

انواع پروفیل و روش های تولید آنها

انواع پروفیل و روش های تولید آنها

انواع روش‌های تولید پروفیل

روش مستقیم: در روش تولید پروفیل به روش مستقیم، دو لبه‌ ورق به وسیله قالب‌ های مخصوص به یکدیگر جوش می‌خورند و سایز آن مشخص می‌شوند. سپس، محصول را توسط اره، با طول‌ های مشخص برش می‌دهند و نهایتاً بسته بندی می‌شود. پس از بسته بندی، محصول به واحد کنترل کیفی فرستاده می‌شود. این محصول کیفیت بالایی دارد و ابعاد محصول دقیق می‌ باشد.

روش غیر مستقیم: در روش غیر مستقیم تولید پروفیل، در ابتدای کار محصول به وسیله دستگاه به شکل لوله در می‌آید و سپس دو لبه‌ محصول را به یکدیگر جوش می‌ دهند. محصولی که تولید می‌ شود، به شکل‌ های متفاوتی تولید می‌شود. در روش غیر مستقیم، محصول نهایی تولید شده، گردتر است و با دقت کمتری تولید می‌شود.

پروفیل سنگین چیست؟
پروفیل سنگین مانند پروفیل سبک به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می‌شود. پروفیل سنگین، شامل مقاطع مستطیل و مربع شکل است. اصلی‌ترین تفاوت پروفیل سنگین و سبک این است که پروفیل سنگین از ورق سیاه تولید می‌شود و ضخامت آن بالاتر از ۱.۵ میلیمتر است. این پروفیل از ابعاد متنوعی برخوردار است.

ویژگی‌ های پروفیل سنگین
از ویژگی های پروفیل های سنگین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل سنگین، قابلیت جوشکاری محصول است.
این محصول مقاومت و سختی گسترده‌ای دارد و به راحتی ساییده نمی‌شود.
پروفیل سنگین نسبت به پروفیل سبک، عمر بیشتری دارد.
پروفیل سبک نسبت به پروفیل سنگین، ارزان‌تر است.
پروفیل سبک به دلیل توانایی تحمل وزن بالایی که دارد، در ساخت ماشین آلات سنگین و دستگاه‌ های صنعتی کاربرد دارد.

کاربرد پروفیل سنگین
کاربردهای پروفیل سنگین به صورت زیر است:

مصارف ساختمانی به عنوان قوطی و ستون در ساخت پنجره
ساخت دستگاه‌های صنعتی
ساخت ماشین آلات سنگین

انواع پروفیل و روش های تولید آنها

قیمت پروفیل سنگین
قیمت پروفیل سنگین، مثل پروفیل سبک، در واحد وزن پروفیل سنگین اعلام می‌گردد. البته باید در نظر بگیرید که وابسته به ضخامت ورق استفاده شده در پروفیل سنگین، قیمت آن تغییر می‌کند. محصولاتی که ورق نازکی دارد، قیمت بیشتر و وزن کمتری دارند. این پروفیل‌ ها بسته به وزن آن ها قیمت گذاری می‌شود، هر چه پروفیل وزن کمتری داشته باشد قیمت آن کمتر می‌شود.

جمع بندی

پروفیل سبک و پروفیل سنگین، در شکل ظاهری، موارد مصرف و کاربرد و ویژگی با یکدیگر فرق دارند. پروفیل سبک عموماً در مواردی که نیاز به تحمل وزن و فشار بالا باشد، مانند ستون‌ها، ماشین آلات صنعتی و سنگین و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی پروفیل سبک برای مصارفی که به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد، مانند لوازم خانگی، مبلمان و کانتینر استفاده می‌شود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X