ورق شیت

ورق شیت چیست و چه کاربردی دارد ؟

ورق شیت چیست؟

ورق‌های شیت یا ورق‌های فلزی سیاه جزء اوراق فولادی هستند که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. تولید این ورق‌ها به صورت عمده در شرکت‌های فولادی صورت می‌گیرد و سپس به بازار عرضه می‌شوند.

ورق‌های شیت می‌توانند به عنوان ماده اولیه برای تولید سایر محصولات فولادی استفاده شوند. این ورق‌ها با استفاده از استانداردهای مختلف تولید می‌شوند و ظاهراً نازک هستند. میزان سختی این ورق‌ها نیز متناسب با کاربردهای مختلف آن‌ها قابل تغییر است.

انواع ورق شیت

ورق‌های شیت انواع مختلفی دارند. به همین دلیل کاربردهای گسترده‌ای نیز از آن‌ها به عمل آمده است.‌ اگر قصد خرید این اوراق را دارید، بد نیست با انواع آن نیز آشنا باشید. قیمت روز ورق شیت را با توجه به نوع آن‌ها تعیین می‌کنند‌ به همین دلیل است که قیمت هر کدام از آن‌ها نسبت به نوع دیگر، متفاوت است:

  • ورق روغنی
  • ورق گالوانیزه
  • ورق رنگی
  • ورق سیاه
  • ورق اسید شوی
  • ورق قلع اندود
  • ورق استیل

کاربردهای مختلف ورق شیت

هر صنعتی که محصولات فولادی تولید کند، نمی‌تواند بدون استفاده از ورق‌های شیت کار کند. اگرچه با توجه به نوسانات قیمت روز ورق شیت، استفاده از آن ممکن است کاهش یابد، اما جهت تامین نیازهای صنایع فولادی، استفاده از این ورق‌ها ضروری است.

استفاده اصلی و برجسته از ورق‌های شیت در صنعت ساخت و ساز است. این ورق‌ها برای ساخت درب ها مخازن و … استفاده می‌شوند. در این راستا، توجه به قیمت روز ورق شیت ضروری است، زیرا قیمت آن عامل تعیین کننده‌ای در فرآیند خرید است. یک کاربرد دیگر این ورق‌ها در اتصال پروفیل‌های ساختمانی به یکدیگر است. به لطف به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت فولاد، ورق‌های زیبا و باکیفیتی تولید می‌شوند که از نظر ظاهر و کیفیت بی‌نظیرند. به همین دلیل، برای اتصال پروفیل‌های ساختمانی از این ورق‌ها استفاده می‌شود.

شرکت‌های صنایع کشتی‌سازی، خودروسازی، تولید لوازم خانگی، ساخت تانکر، آهن‌آلات ساختمانی، هواپیماسازی، ساخت ریل و تجهیزات حمل و نقل و سایر صنایع مشابه، همواره به محصولات آهن‌نورد گرم نیاز داشته‌اند.

برای خرید بهترین شیت‌های فولادی، ابتدا باید به کیفیت و کنترل ابعادی توجه کنید. البته، باید توجه داشت که بهترین شیت‌ها همان ورق‌هایی هستند که موج نداشته و تلرانس ضخامت ندارند.

ورق شیت چیست
ورق شیت چیست

دیگر کاربردهای ورق شیت :

ورق‌های شیت فولادی با رنگ الکترو استاتیک ، اوراقی نفوذ ناپذیر هستند و علاوه بر کاربردهای فعلی، کاربردهای دیگری نیز دارند. از این ورق‌ها می‌توان در ساخت سقف سوله یا خانه استفاده کرد. در گذشته، برای پوشش سقف های شیربانی از این نوع ورق های شیت گالوانیزه استفاده می کرده اند . اما امروزه نیز این ورق‌ها با استفاده‌های مختلفی روبرو هستند. آن‌ها به عنوان مواد اولیه در تولید میزهای پزشکی و فلزی استفاده می‌شوند که دارای کیفیت و مقاومت بالا هستند.

همچنین در تولید اتاق خودروهای سنگین و بدنه کامیون‌ها نیز از این ورق‌ها استفاده می‌شود. با توجه به گستردگی کاربرد آن‌ها، می‌توان قیمت ورق فولادی را ثابت در نظر گرفت، زیرا نوسانات بازارهای جهانی بر آن تأثیر می‌گذارند و قیمت آن را تغییر می‌دهند.

قیمت ورق شیت

آیا اطلاع دارید قیمت ورق شیت چقدر است؟ و به چه عواملی وابسته است؟ اگر برای اولین بار می‌خواهید ورق‌های فولادی خریداری کنید، قطعاً نیاز به راهنمایی‌های فراوان دارید. قیمت روز ورق شیت معمولاً با توجه به فاکتورهای خاصی تعیین می‌شود. امروزه انواع مختلفی از این ورق‌ها در بازار موجود هستند، هر کدام با توجه به کیفیت و خواص خاص خود قیمت منحصر به فردی دارند.

همچنین، با افزایش حجم خرید ورق، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه کاهش هزینه خرید ورق شیت منجر به کاهش هزینه تولید محصولات جدید می‌شود، به همین دلیل رونق اقتصادی را به همراه دارد. بنابراین، همواره باید مراکزی را انتخاب کنید که با ارائه بهترین قیمت روز آهن‌آلات، توانایی برطرف کردن نیازهای مشتریان را داشته باشند.

 

ورق شیت چیست
ورق شیت چیست

خرید ورق های شیت

برای خرید ورق شیت، بهتر است به مراکز معتبری مراجعه کنید  که قیمت روز آهن آلات را تعیین می‌کنند و مشاوره قبل از خرید ارائه می‌دهند. با انتخاب این مراکز می‌توانید بهترین ورق را با قیمت مناسب تهیه کنید. یکی از این مراکز شرکت گداخت صنعت کیانپارس است شما می توانید جهت سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

آقای شهرام حریفی:  ۰۹۱۷۱۱۴۰۱۹۰

خانم آسا: ۰۹۱۷۷۲۷۸۰۱۰

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

X